Hoiatus: JavaScripti kasutamine on teie veebilehitsejas keelatud. Te ei pruugi saada vastata kõikidele küsimustele. Palun kontrollige võimalusel oma veebilehitseja seadeid.

Justiitskolledži praktikad

Sinu arvamused aitavad Sisekaitseakadeemial praktika korraldust oluliselt parandada. Esmaseid küsitlustulemusi analüüsib kolledž ning koondanalüüsi koostab õppeosakond ja selle tulemused avalikustatakse SKA kodulehel www.sisekaitse.ee/ska/akadeemiast/praktika.
There are 26 questions in this survey.
Üldandmed
(See küsimus on kohustuslik)
Nimi
(See küsimus on kohustuslik)
Õpperühm
(See küsimus on kohustuslik)
Praktikakohaks olnud vangla
(See küsimus on kohustuslik)
Praktika
(See küsimus on kohustuslik)
Kutseõpe praktikad (Vanglaametnik)
(See küsimus on kohustuslik)
Kõrghariduse praktikad (Korrektsioon)

Kutseõppe tutvumispraktika õpiväljundid:

  • teab praktikakohaks oleva vangla arhitektuuri, struktuuriüksuseid ja koosseisu;
  • nimetab I klassi valvuri (vanemvalvur) ja II klassi valvuri (valvur) peamisi teenistusülesandeid;
  • tunneb praktikakohaks oleva üksuse päevakava;
  • võrdleb  külastatud vanglate arhitektuurseid ja töökorralduslikke erinevusi.
Kutseõppe osaluspraktika õpiväljundid:
  • täidab iseseisvalt valvuri erinevaid teenistusülesandeid;
  • kehtestab ennast ning annab vangidele korraldusi eesti ja vene keeles;
  • koostab iseseisvalt valvuri pädevuses olevat järelevalvealast dokumentatsiooni;
  • analüüsib vangistusõiguse rakendumist igapäevaste tööülesannete täitmisel.

Kõrgharidusõppe järelevalvetoimingute praktika eesmärk on anda üliõpilasele kogemus valvuri pädevuses olevatest järelevalve toimingutest vanglas, vangla järelevalve ja saatmise korraldusest ning kinnistada teoreetilise õppe raames omandatud teadmisi.

Praktika läbimisel üliõpilane:

  • teab vangla struktuuriüksuseid ja nende ülesandeid ning oskab liikuda vangla territooriumil ja hoonetes;
  • nimetab valvuri teenistuskohustuste hulka kuuluvaid järelevalve toiminguid ning kirjeldab nende sooritamisel arvestatavaid ohtusid ja turvameetmeid;
  • sooritab kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel igapäevaseid järelevalvetoiminguid ning osaleb nendes koos kogenud vanglateenistuse ametnikuga;
  • selgitab suuliselt ja demonstreerib oskust kasutada valvuri varustusse kuuluvaid kaitsevahendeid ja tehnilisi töövahendeid ning edastab raadiosaatja kaudu teavet;
  • koostab kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel valvuri ülesannete täitmisel ettekandeid, akte ja teisi valvuri teenistuskohustuste raames koostatavaid dokumente;
  • kannab nõuetekohaselt vanglateenistuja vormiriietust ning arvestab oma käitumises ja suhtlemises teiste ametnike ja vangidega vanglateenistuja eetikakoodeksi nõuetega;
  • suhtleb vene keeles järelevalve toimingute küsimustes algtasemel keelekasutajana.

Kõrgharidusõppe taasühiskonnastamise praktika eesmärk on anda üliõpilasele kogemus inspektor-kontaktisiku pädevuses olevatest karistusaja planeerimise ja taasühiskonnastavatest meetmetest vanglas ning kinnistada teoreetilise õppe raames omandatud teadmisi.

Praktika läbimisel üliõpilane:

  • kirjeldab kinnipeetava riskihindamise ja individuaalse täitmiskava koostamise korraldust vanglas;
  • viib kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel läbi kinnipeetava riskihindamise;
  • koostab kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel kinnipeetava individuaalse täitmiskava;
  • kirjeldab inspektor-kontaktisiku tegevust kinnipeetavaga suhtlemisel ja kinnipeetava hõivetegevustesse suunamisel;
  • suhtleb kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel kinnipeetavaga ning suunab kinnipeetavat hõivetegevustesse;
  • kirjeldab kinnipeetava tingimisi ennetähtaegse vabanemise iseloomustuse koostamise korda ja inspektor-kontaktisiku sellega seotud tegevust vanglas;
  • koostab kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel kinnipeetava tingimisi ennetähtaegse vabanemise iseloomustuse;
  • koostab kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel kinnipeetava taasühiskonnastamisega seonduvaid inspektor-kontaktisiku pädevuses olevaid dokumente;
  • suhtleb vangidega vene keeles taasühiskonnastamise küsimustes algtasemel keelekasutajana.

Kõrgharidusõppe distsiplinaarmenetluse praktika eesmärk on anda üliõpilasele kogemus vanglainspektori pädevuses olevast distsiplinaarmenetluse läbiviimisest ja -karistuste määramisest vanglas ning kinnistada teoreetilise õppe raames omandatud teadmisi.

Praktika läbimisel üliõpilane:

  • selgitab vanglasisest distsiplinaarmenetluse korda ja vangla praktikat vangide suhtes distsiplinaarvõimu teostamisel;
  • menetleb kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel vangide distsiplinaarasju;
  • suhtleb vangidega vene keeles distsiplinaarmenetluse küsimustes algtasemel keelekasutajana.

Kõrgharidusõppe õiguskaitsemenetluse praktika eesmärk on anda üliõpilasele kogemus vanglainspektori pädevuses olevast vaidemenetluse läbiviimisest ja vangi pöördumistele vastamisest vanglas ning kinnistada teoreetilise õppe raames omandatud teadmisi.

Praktika läbimisel üliõpilane:

  • selgitab vanglasisest vangide pöördumistele vastamise menetluskorda ja praktikat;
  • vastab kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel vangide pöördumistele;
  • selgitab vanglasisest vangide vaiete menetlemise korda ja praktikat;
  • menetleb kogenud vanglateenistuse ametniku juhendamisel vangide esitatud vaideid.

Kõrgharidusõppe lõpupraktika eesmärk on anda üliõpilasele valvuri ja inspektor-kontaktisiku pädevuses olevaid järelevalve korraldamise, taasühiskonnastamise ja õiguse rakendamisega seotud ülesannete iseseisvaks ja teadlikuks täitmiseks vajalikud täiendavad kogemused ja vilumus ning kõrvaldada varasemate praktikate käigus esinenud vajakajäämised.

Praktika läbimisel üliõpilane:

  • täidab iseseisvalt üksuse sisevalvepiirkonnas valvuri ülesandeid, koostab valvuri teenistusülesannetega seotud dokumente ja kasutab kaitsevahendeid ja tehnilisi töövahendeid;
  • täidab iseseisvalt inspektor-kontaktisiku  taasühiskonnastamise valdkonnaga seonduvaid ülesandeid ning koostab taasühiskonnastamisega seotud dokumente;
  • menetleb iseseisvalt inspektor-kontaktisiku pädevuses olevaid vangide distsiplinaarasju, viib läbi distsiplinaarmenetluse, koostab menetlusdokumendid ja lahendi;
  • lahendab iseseisvalt inspektor-kontaktisiku pädevuses olevaid vangide esitatud vaideid ja vastab vangide esitatud muudele pöördumistele;
  • suhtleb igapäevastes suhtlussituatsioonides vangidega vene keeles praktiliste vangistusalaste küsimuste ja inspektor-kontaktisiku teenistuskohustuste täitmise valdkonnas igapäevastes suhtlussituatsioonides iseseisva keelekasutajana.
1. Õppija enesehinnang praktika sooritamisel
(See küsimus on kohustuslik)
Tegin endale selgeks praktika õpiväljundid
Osalesin aktiivselt praktikaülesannete täitmisel
Näitasin üles aktiivsust koostöös juhendajaga
Tundsin ennast praktikal enesekindlalt
Konkreetsed näited ja parendusettepanekud selles valdkonnas, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid:
2. Kolledži tegevus praktika korraldamisel
(See küsimus on kohustuslik)
Läbitud õppeained toetasid praktika läbimist
Praktika õpiväljundid oli reaalselt saavutatavad
Praktika dokumentatsiooni täitmine oli arusaadav
Kolledžipoolne informatsioon praktika korralduse kohta oli asjakohane
Konkreetsed näited ja parendusettepanekud selles valdkonnas, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid:
3. Praktikaasutuse tegevus praktika korraldamisel
(See küsimus on kohustuslik)
Praktikaasutus oli praktikantide vastuvõtmiseks valmistunud
Praktika läbiviimisel praktikaasutuses lähtuti praktikaprogrammist
Mul olid olemas vajalikud vahendid praktikaülesannete täitmiseks (sh vajalik ligipääs andmebaasidele)
Üksuse meeskond oli minu praktika läbimist toetav
Konkreetsed näited ja parendusettepanekud selles valdkonnas, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid:
4. Hinnang praktika õpiväljundite saavutamisele
(See küsimus on kohustuslik)
Tegevused praktika käigus toetasid praktika õpiväljundite saavutamist
Praktika hindamiskriteeriumid olid asjakohased
Saavutasin praktika õpiväljundid
Praktikal õpitu täiendas minu oskusi töös hakkama saamiseks
Konkreetsed näited ja parendusettepanekud, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid:
5. Tagasiside juhendaja(te)le
(See küsimus on kohustuslik)
Juhendajate arv
(See küsimus on kohustuslik)
1. juhendaja nimi:
(See küsimus on kohustuslik)
Juhendaja(tel) oli aega minu juhendamiseks
Juhendaja(te) selgitused olid mulle arusaadavad
Sain juhendaja(te)lt piisavalt tagasisidet enda tegevusele
Juhendaja(te)ga koostöö oli hästi toimiv
  • Konkreetsed näited ja parendusettepanekud, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid.
  • Juhendaja tugevad ja /või nõrgad küljed, sh ka sa soovitaksid oma juhendajat teistele kadettidele:
2. juhendaja nimi:
(See küsimus on kohustuslik)
Juhendaja(tel) oli aega minu juhendamiseks
Juhendaja(te) selgitused olid mulle arusaadavad
Sain juhendaja(te)lt piisavalt tagasisidet enda tegevusele
Juhendaja(te)ga koostöö oli hästi toimiv
  • Konkreetsed näited ja parendusettepanekud, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid.
  • Juhendaja tugevad ja /või nõrgad küljed, sh ka sa soovitaksid oma juhendajat teistele kadettidele:
3. juhendaja nimi:
(See küsimus on kohustuslik)
Juhendaja(tel) oli aega minu juhendamiseks
Juhendaja(te) selgitused olid mulle arusaadavad
Sain juhendaja(te)lt piisavalt tagasisidet enda tegevusele
Juhendaja(te)ga koostöö oli hästi toimiv
  • Konkreetsed näited ja parendusettepanekud, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid.
  • Juhendaja tugevad ja /või nõrgad küljed, sh ka sa soovitaksid oma juhendajat teistele kadettidele:
6. Tagasiside vangla väljaõppe peaspetsialisti tegevusele praktika korraldamisel
(See küsimus on kohustuslik)
Tagasiside vangla väljaõppe peaspetsialisti tegevusele praktikate korraldamisel
Praktika jaoks olid olemas vajalikud töövahendid (uksekaardid, paroolid, ligipääsud andmebaasidele, arvutid, jms)
Peaspetsialist oli operatiivselt kättesaadav ja aitas vajadusel kiirelt lahendada tekkinud probleeme (nt teabenõuete menetlemine dokumentide õpimappi lisamisel, puuduolevate juhtumite juurdesaamise korraldamine vmt) )
Peaspetsialist oli suhtlemisel paindlik ja koostööle suunatud
Peaspetsialist tundis pidevat huvi minu praktika edenemise kohta ning viibis praktika jooksul ka koos minuga osaliselt valvepiirkonnas/ülesande lahendamisel
Konkreetsed näited ja parendusettepanekud, sh palun põhjenda ka väga häid hinnanguid: